פורסם לראשונה במדור השיווק של ד''ר אסף בקר בירחון אותות של איגוד המפרסמים 1993, בתוספת יחודית לשנת 2010: מאמר זה אולי יוסיף לך ידע ואולי גם יביא לך רווחים משיווק באינטרנט - פרטים בהמשך
איך שיווקו בישראל בתחילת שנות התשעים? מה נשאר אותו דבר ומה השתנה? מה היו השיקולים והרעיונות של טובי המשווקים בארץ שהובילו את רוב הענפים במדיה ובפעילות השטח, והניעו את גלגלי הכלכלה? חשוב לזכור שמדובר בעידן שבו הערוץ המסחרי רק נולד, האינטרנט היה משהו חדש ועתידי, ושיווק באינטרנט עוד לא היה אפילו בגדר חלום. על כל אלה, בסדרה של 100 ראיונות קצרים שקיים אסף בקר עם מנהלי שיווק, מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות רבות ממגוון ענפים. הראיונות פורסמו במסגרת המדור של אסף בקר "מן השווקים" בירחון אותות של איגוד המפרסמים. מותר לחייך בנוסטלגיה מול חלק מן המחשבות, אך לא מעט מן הרעיונות לא נס ליחם והם מהווים גם היום חומר מעניין למחשבה ולהפעלה מחודשת. חשיבותם הפוטנציאלית של ראיונות אלה לאנשי ניהול ושיווק, אינה רק המבט הרטרוספקטיבי: יש כאן הזדמנות להיחשף לפעילות שיווקית של מוצרים רבים במגוון ענפים, מזווית שמראה כי שיווק זה שיווק ואין חדש תחת השמש, ובכל זאת, לכולנו יש מה ללמוד מן האחרים שעשו זאת לפנינו.
חלפו כמעט עשרים שנה, והיום השיווק עובר בקצב מדהים לאינטרנט. אומרים שכולם עושים המון כסף באינטרנט, אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול.
כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם, אבל עדיין אל תלחצו על הכתובת: קודם תקראו את הראיון, במשבצת למטה מחכה לכם הלינק לספר ולעוד כמה הפתעות.
http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499
מתקפות הקיץ של יתושים, זבובים ושאר מזיקים, מחייבות את כוחותינו להיערך להתגוננות ביבשה, בים ובאוויר. לקראת המערכה, הוציאה מפקדת סנו את המדריך לזיהוי כלי המשחית של האויב. המדריך, שהופץ בקרב 800,000 בתי אב לוחמים כפקודת קרב של דיוור ישיר, כולל מספר אלמנטים. תחת הכותרת ''הקדם רפואה למקק'' מוצגים בחלק הראשון בצבע ובטקסט, האויבים על סוגיהם ותכונותיהם השונות. מול כל אויב ובהתאם לתכונותיו, מוצג הנשק המתאים.
התיקן למשל, מה שקוראים אותו ג'וק, הוא הגדול ביותר ואורכו מגיע ל-50 מ''מ. זהו אויב ורסטילי, יען כי הוא זוחל המצוייד גם בכנפיים מתקפלות המקנות לו בשעת הצורך ניידות מפתיעה. בעבור תכונותיו הדוחות, אנו מונחים להילחם בו באמצעות סנוקומבט K-500, אך ניתן להשתמש גם ב-K-300 וכן ב-K-700. כלי נשק מודרניים מחליפים ביעילות את הנשק הקונבנציונלי בו השתמשנו עד כה - נעל עם שפיץ.
אויב נוסף הוא הנמלה, המוכרת לנו בשיירות סיניות אינסופיות. מפתיע לשמוע שאורך חיי הנמלה יכול להגיע ל-7 שנים, עובדה המאפשרת לנמלה לצבור חוכמה ונסיון ואף להשאיר מורשת לדורות הבאים. נגדה נשתמש ב-K-500 כי סתם בצעקות או באיומים אי אפשר לגרש נמלה לפרק זמן משמעותי.
לזבובים כושר תעופה ממזרי, ועל כן קשה ליירט אותם באמצעים ידניים. עקב כך מומלץ K-600 למקרים בהם הסברה בכתב ובעל פה אינה עוזרת. היתושים הם המעצבנים ביותר. מול הקומנדו המזמזם מומלצים סנודי וסנומט, וכגיבוי גם K-400/K-600.
פישפשים מוצצים גם ולכן מגיע להם קוקטייל של K מגוון : 300/600/700. הפרעושים מגיעים הביתה כפרשים ברכיבה על גבי חיות המחמד שלנו, אך לאחר שהתבייתו אינם מתביישים לקפוץ גם עלינו. העונש על כך הוא K-700 ללא אפשרות חנינה.
האחרונה ברשימה היא הקרצייה, שאמנם נטפלת בעיקר לכלבים, אבל מהווה קונוטציה לא סימפטית כדייר בית. אי לכך יש להזין אותה ב-K-700 ולהוסיף טיפול נוסף לכלב בתכשירים מתאימים.
רשימת המזיקים, תמונותיהם והוראות המלחמה בהם, מזכירה לי הוראות של משחק טלוויזיה לילדים, מהסוג שאני רואה ושומע כל היום בבית. אני אתפלא אם בצמוד לחוברת הבאה של סנו יצורף משחק כזה, צריך רק לקבוע את מספר הנקודות לכל ''הפלה'' מוצלחת ולהזהר לא להפסיד במלחמה עם הקטנים המעצבנים האלה (היתושים והג'וקים, לא הילדים). זהו, אז אחרי ש-800 אלף בתי אב קיבלו תדריך אישי המבוסס על מודיעין קרב של יצרן הנשק הסודי, מאחלים לכולנו שהקיץ נגרד רק חיש גד.
איך שיווקו בישראל בתחילת שנות התשעים? מה נשאר אותו דבר ומה השתנה? מה היו השיקולים והרעיונות של טובי המשווקים בארץ שהובילו את רוב הענפים במדיה ובפעילות השטח, והניעו את גלגלי הכלכלה? חשוב לזכור שמדובר בעידן שבו הערוץ המסחרי רק נולד, האינטרנט היה משהו חדש ועתידי, ושיווק באינטרנט עוד לא היה אפילו בגדר חלום. על כל אלה, בסדרה של 100 ראיונות קצרים שקיים אסף בקר עם מנהלי שיווק, מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות רבות ממגוון ענפים. הראיונות פורסמו במסגרת המדור של אסף בקר "מן השווקים" בירחון אותות של איגוד המפרסמים. מותר לחייך בנוסטלגיה מול חלק מן המחשבות, אך לא מעט מן הרעיונות לא נס ליחם והם מהווים גם היום חומר מעניין למחשבה ולהפעלה מחודשת. חשיבותם הפוטנציאלית של ראיונות אלה לאנשי ניהול ושיווק, אינה רק המבט הרטרוספקטיבי: יש כאן הזדמנות להיחשף לפעילות שיווקית של מוצרים רבים במגוון ענפים, מזווית שמראה כי שיווק זה שיווק ואין חדש תחת השמש, ובכל זאת, לכולנו יש מה ללמוד מן האחרים שעשו זאת לפנינו.
חלפו כמעט עשרים שנה, והיום השיווק עובר בקצב מדהים לאינטרנט. אומרים שכולם עושים המון כסף באינטרנט, אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול.
כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם, אבל עדיין אל תלחצו על הכתובת: קודם תקראו את הראיון, במשבצת למטה מחכה לכם הלינק לספר ולעוד כמה הפתעות.
http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499
מתקפות הקיץ של יתושים, זבובים ושאר מזיקים, מחייבות את כוחותינו להיערך להתגוננות ביבשה, בים ובאוויר. לקראת המערכה, הוציאה מפקדת סנו את המדריך לזיהוי כלי המשחית של האויב. המדריך, שהופץ בקרב 800,000 בתי אב לוחמים כפקודת קרב של דיוור ישיר, כולל מספר אלמנטים. תחת הכותרת ''הקדם רפואה למקק'' מוצגים בחלק הראשון בצבע ובטקסט, האויבים על סוגיהם ותכונותיהם השונות. מול כל אויב ובהתאם לתכונותיו, מוצג הנשק המתאים.
התיקן למשל, מה שקוראים אותו ג'וק, הוא הגדול ביותר ואורכו מגיע ל-50 מ''מ. זהו אויב ורסטילי, יען כי הוא זוחל המצוייד גם בכנפיים מתקפלות המקנות לו בשעת הצורך ניידות מפתיעה. בעבור תכונותיו הדוחות, אנו מונחים להילחם בו באמצעות סנוקומבט K-500, אך ניתן להשתמש גם ב-K-300 וכן ב-K-700. כלי נשק מודרניים מחליפים ביעילות את הנשק הקונבנציונלי בו השתמשנו עד כה - נעל עם שפיץ.
אויב נוסף הוא הנמלה, המוכרת לנו בשיירות סיניות אינסופיות. מפתיע לשמוע שאורך חיי הנמלה יכול להגיע ל-7 שנים, עובדה המאפשרת לנמלה לצבור חוכמה ונסיון ואף להשאיר מורשת לדורות הבאים. נגדה נשתמש ב-K-500 כי סתם בצעקות או באיומים אי אפשר לגרש נמלה לפרק זמן משמעותי.
לזבובים כושר תעופה ממזרי, ועל כן קשה ליירט אותם באמצעים ידניים. עקב כך מומלץ K-600 למקרים בהם הסברה בכתב ובעל פה אינה עוזרת. היתושים הם המעצבנים ביותר. מול הקומנדו המזמזם מומלצים סנודי וסנומט, וכגיבוי גם K-400/K-600.
פישפשים מוצצים גם ולכן מגיע להם קוקטייל של K מגוון : 300/600/700. הפרעושים מגיעים הביתה כפרשים ברכיבה על גבי חיות המחמד שלנו, אך לאחר שהתבייתו אינם מתביישים לקפוץ גם עלינו. העונש על כך הוא K-700 ללא אפשרות חנינה.
האחרונה ברשימה היא הקרצייה, שאמנם נטפלת בעיקר לכלבים, אבל מהווה קונוטציה לא סימפטית כדייר בית. אי לכך יש להזין אותה ב-K-700 ולהוסיף טיפול נוסף לכלב בתכשירים מתאימים.
רשימת המזיקים, תמונותיהם והוראות המלחמה בהם, מזכירה לי הוראות של משחק טלוויזיה לילדים, מהסוג שאני רואה ושומע כל היום בבית. אני אתפלא אם בצמוד לחוברת הבאה של סנו יצורף משחק כזה, צריך רק לקבוע את מספר הנקודות לכל ''הפלה'' מוצלחת ולהזהר לא להפסיד במלחמה עם הקטנים המעצבנים האלה (היתושים והג'וקים, לא הילדים). זהו, אז אחרי ש-800 אלף בתי אב קיבלו תדריך אישי המבוסס על מודיעין קרב של יצרן הנשק הסודי, מאחלים לכולנו שהקיץ נגרד רק חיש גד.
שיווק המכשיר למניעת הזעה בכפות הידיים והרגליים https://www.nosweat.co.il/
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.